Rabu, 20 Oktober 2010

Agenda merompak harta rakyat

Melalui apa yang telah dinyatakan oleh PM Najib baru ini di dalam pembentangan belanjawan 2011, telah membenarkan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) meningkatkan pelaburan luar negaranya sehingga mencecah 20 peratus, sedangkan sebelum ini adalah hanya 7 peratus sahaja. Ini adalah satu agenda dan perancangan licik UMNGOK/BN untuk menyalur keluar dana milik rakyat berjumlah 75 billion ke dalam sebuah syarikat milik kerajaan yang disenaraikan di Bursa Saham New York (NYSE).

Sehingga ke hari ini pun PM Najib masih gagal mendedahkan kepada umum identiti syarikat terbabit atau kaunter saham syarikat terbabit yang bakal menerima suntikan besar dari dana KWSP menimbulkan kesangsian  bahawa ini adalah perancangan licik UMNGOK/BN untuk ' melarikan ' aset pesara rakyat ini.

Setelah dana KWSP digunakan untuk membeli saham PLUS,. kini  dana rakyat sekali lagi dikorbankan demi kepentingan untuk menyelamatkan kroni2 mereka. Melalui apa yang telah berlaku sekarang,.. adalah menjadi satu kewajipan bagi rakyat untuk mengetahui setiap sen dana rakyat yang telah diguna pakai oleh kerajaan dan kemana dana tersebut hendak disalurkan ???, adakah untuk menampung kebajikan, kemudahan infrastruktur serta pembangunan ekonomi rakyat atau sekadar untuk memperkayakan pemerintah rejim UMNGOK/BN serta kroni2 mereka.

Rakyat seharusnya lebih peka dengan setiap isyarat serta ucapan yang bakal keluar dari lidah pemerintah rejim sekarang kerana mereka sememangnya berada pada tahap kritikal dan getir dalam menghabiskan sisa2 kuasa pemerintahan serta dalam menerima hakikat bahawa rejim UMNGOK/BN akan berkubur pada PRU-13 nanti.

TAKBIR,................. ALLAHHUAKBAR  (3x)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan