Jumaat, 6 Ogos 2010

Badut & Hukum Rimba



Seperti yang telah di jangka dan di duga inilah kenyataan yang terpaksa direka dan oleh badut2 sarkas yang mengemudi mahkamah rimba di Malaysia ini. TPM Muhyiddin Yassin mengatakan bahawa Dato Seri Anuar Ibrahim berada di dalam keadaan terdesak dan menggunakan khidmat pemimpin negara asing untuk masuk campur dalam perundangan Malaysia membabitkan perbicaraan kes liwat beliau. Apa jua sandiwara oleh badut2 ini jelas melambangkan keruntuhan institusi kehakiman yang dicabuli oleh pemerintahan yang kejam dan zalim.

Mahkamah yang ada di Malaysia sekarang ini hanya layak umtuk membicarakan haiwan2 dan hukum yang digunakan adalah hukum rimba yang jelas membelakangkan hak asasi manusia itu sendiri. Rakyat sentiasa diperbodohkan oleh kenyataan pemerintah yang mahu menutup fakta sebenar sesuatu kes di samping mengekalkan undang2 ISA yang sememangnya kejam dan zalim hasil dari peninggalan penjajah british dahulu. Sebagai rakyat Malaysia,... mengapakah Dato Seri Anuar Ibrahim dinafikan hak untuk mendapatkan bukti serta lapuran2 bagi tujuan pembelaan dalam kes beliau ???. dengan keadaan mata yang tertutup dan tangan diikat,... apa jua boleh dilakukan sesuka hati tanpa ada belas ikhsan dalam memenuhi tuntutan nafsu rejim pemerintah yang berpaksikan Yahudi Lakhantullah. Inikah yang dinamakan islam Hadhari atau 1 Malaysia yang di war2kan..???.

Didalam kes yang terbaru Mahkamah menolak petisyen yang difailkan oleh Dato Zaid berhubung pilihanraya Hulu Selangor,..... belum pun kes ini didengar dan dibicarakan,..mahkamah telah awal2 lagi menolak kerana tidak mahu ianya ditimbulkan. Rakyat sudah tidak boleh menerima lagi dengan setiap keputusan dan kenyataan yang jelas dan terang2 memperbodohkan rakyat untuk selama-lamanya.

Dalam kes rampasan kuasa di Perak juga,.... rejim UMNO/APCO ini juga telah mempergunakan institusi kehakiman bagi menafikan kuasa rakyat sebagai kuasa memilih kerajaan yang sah. Apa lagi yang ingin di pertanggungjawabkan bagi menegakkan keadilan di bumi Malaysia ini dan seterusnya membela rakyat dari terus teraniya dengan kekejaman rejim UMNO/APCO ini.???

Tiada ulasan:

Catat Ulasan